20131130

Har försökt goola på lite tips hur man ska göra ifall man vill börja föreläsa och jag blir galen för jag hittar ingenting direkt konkret hur man ska göra.. Men jag skulle vilja föreläsa på skolor om psykiska sjukdomar och eftersom jag haft min sjukdom så länge utan att ens vetat om det så skulle jag vilja att personal på skolor skulle vara mer utbilad i ämnet om psykisk ohälsa och psykiska sjukdomar.. Vad man ska tänka på när man ser en elev som mår dåligt, vart man ska vända sig, hur man ska prata med den eleven och samtidigt vill jag berätta min egna historia.


1 Norrlandskainthecity:

skriven

Börja med att låna Lennart Hellspongs bok "konsten att tala - övningsbok i praktisk retorik" tyckte jag var riktigt bra när jag pluggade retorik. Sen kanske du kan kontakta rektorerna i olika skolor?

Kommentera här: