Cykoltymi och bipolär sjukdom.

Jag har större delen av mitt liv haft svängningar, när jag var yngre fick jag sjuka utbrott och jag dom flesta gångerna minns jag inte ens vad jag har sagt eller gjort.. Kunde "vakna" när ilskan släppt och inse att jag förstört ett fönster eller slagit sönder dörren eller kastat något i golvet..  Det var något som jag på senare tid fått förklarat för mig var Cyklotymi, ett förstadie till bipolär sjukdom. 

Jag hade ett väldigt jobbigt år 2010 och det var den psykiska stressen, sömnlöshet och att jag åt väldigt dåligt det året som gjorde att jag utvecklade min bipolära sjukdom.. Fast att det tog fram tills april i år innan jag fick min diagnos var mycket för jag skämdes.. Jag skämdes över att må dåligt, skämdes att jag grät mig själv till sömn varje natt.. Jag började festa väldigt mycket när jag flyttade hemmifrån 2011, drack sjuka mängder alkohol, på en helg kunde jag dricka 3 liter vin..  Sökte hjälp hos kuratorn på ungdomsmottagningen och även fast hon inte hjälpt mig som psykiatrin gjorde så är jag väldigt tacksam för vad hon har gjort för mig!

När jag fick min kallelse till psykiatrin, var jag helt ärligt livrädd.. Var nära att ringa och avboka hundratals gånger, men när jag träffade min samtalskontakt så kände jag direkt att detta var rätt, det tog faktiskt inte många samtal tills jag litade på henne helt och hållet.. Jag är så jävla tacksam för allt hon gjort för mig, att hon tror på mig i alla lägen.. 
1 Marie Andersson:

skriven

Ville bara säga att du är grym tjejen, fortsätt kämpa precis som du gör :)
Kram Marie

Svar: Åh, tack så mycket! :)
Renée

Kommentera här: