Hitta en balans.

Det märks på mitt matintag att jag har gått neråt i mitt mående, får ett sådant enormt sötsug när jag mår dåligt så jag tröstäter i stället.. Dessutom har jag inte energi eller kraft nog att säga ifrån åt mig själv heller, eftersom all energi går åt att göra saker jag måste göra..
Jag vet egentligen inte vad som är värst, förut svälte jag mig själv när jag mådde dåligt medans idag tröstäter jag..
Hade verkligen velat hitta en balans mellan dom två. Vet inte riktigt hur jag ska vara för att det inte ska bli extremt åt bägge hållen, för det finns inget mellanting.. precis som det inte finns på de mesta av vad jag gör.. 
 
Det här är nog bland det svåraste med sjukdomen, att det aldrig finns en balans. Att jag själv måste skapa den balansen som för friska människor kommer naturligt.. Det är svårt, men skam för den som ger sig!
 

Kommentera här: