You make me strong enough to stay.

Försökte sova men kom och tänka på en helt annan sak, jag måste faktiskt säga att jag är sjukt stolt över mig själv som klarar skolan och jobbar samtidigt.. Att vara bipolär är väldigt tufft oftast, det är sällan man får uppleva dom bra sidorna av sjukdomen.. Det är oftast dom depressiva skoven man känner utav, men det är bara att bita ihop och försöka klara sig igenom dagen så gott man kan och på så vis kan jag säga att jag har överlevt dom värsta dagarna..
Min lärare frågade mig igår varför jag ville läsa psykiatri och jag hade väl egentligen inget bra svar, utan hon gav mig svaret faktiskt.. För att hjälpa mig själv, det låter själviskt.. Men jag vill ändå någonstans veta varför just jag drabbades utav bipolär sjukdom, då vad jag vet inte någon i min släkt är bipolär.. Den egentliga chansen att jag skulle bli sjuk var 1%, fattar ni hur sjukt liten chans var att jag skulle bli bipolär egentligen?

Jag tror absolut inte att jag är bättre än någon annan men jag måste säga att jag är en jävligt stark människa, jag har överlevt många saker i mitt liv och här står jag fortfarande med alla chanser i världen! 
Att gå i terapi har sina fördelar mina vänner, det har gett mig styrkan att kämpa vidare, gett mig både självkänsla och självförtroende.. Det är faktiskt något jag aldrig riktigt haft förut! 



1 En med milda typ II:

skriven

KBT och ACT kan göra underverk :)
När dom bittra tankarna kommer över dig får du slå dom på käften och påminna dig om att dom är ivägen för dig. Mvh bipolarr.blogg.se

Kommentera här: