Autokommunikation.

Jag börjar fundera på ifall bipolär inte är den enda diagnosen jag borde ha faktiskt, börjar fundera på ifall jag inte har någon hörselhallucination också.. För att vara helt ärlig så pratar jag väldigt ofta med mig själv och jag brukar ibland svara högt på det jag tänker och så nu satt jag och läste om detta och såg genast det här " är personens egna röst som uttalar de egna tankarna (tankarna tänks som en monolog). Det är inte ovanligt att personen svarar rösterna (autokommunikation)." Det är ju precis så jag gör..

Det kan ju även ha med min bipolära sjukdom, att jag blir nästan psykotiskt och behöver i sig inte vara en egen diagnos.. Men jag ska nog ta upp detta med nästa person jag pratar med från psykiatrin.. haha, vet inte ens själv vem det blir om det blir läkaren, sköterskan eller samtalskontakten..
 



Kommentera här: