Ibland förvånar sjukvården mig.

Fick ett samtal från hemligt nummer tidigare ikväll och enda som ringer till mig på hemligt nummer brukar vara psykiatrin och dom ringer inte en lördagskväll, utan det var läkaren från igår på sjukhuset.. Han ville ringa och kolla hur det var med mig idag satt jag inte hade fått samma reaktion som igår.. De antar att jag har för hög dos av litium eller är det att min kropp inte klarar att äta alla mediciner samtidigt. 

Förövrigt ska jag ringa till psykiatrin och skälla på måndag, sjuksköterskan sa till mig att hon skulle skicka hem en remiss till mig så jag kunde ta prover och precis en vecka efter det jag börjat med litium, vilket var i torsdag och jag har fortfarande inte fått en remiss för provtagning.. Så om psykiatrin hade skött sitt jobb kanske jag hade sluppit åkt på sjukhuset..



Kommentera här: