Läkarbesök!

Det var ett ganska kort läkarbesök, träffade även den sköterska som kommer att ta alla mina litiumprover i framtiden.. Första månden kommer jag behöva ta prover minst en gång i veckan.. Dessutom ville hon att jag skulle ta nya prover redan nu, innan jag blir insatt på litium..  Var även och gjorde ett EKG idag, proverna kan jag inte ta först på måndag..   Litiuminsättningen kommer bli nästa vecka, eller veckan därpå beroende på när jag gjort proverna och de fått svaren..  Två tabletter om dagen, ska även fortsätta äta seroquel och citalopram också.. Men seroquelen ska allt eftersom minskas när litium börjar verka, men kommer nog inte bli helt utsatt eftersom den hjälper mig att somna. 

Men hotet om inläggning låg i luften, jag vill verkligen inte bli inlagd.. Så jag hoppas att sjukdomen är snäll mot mig i framtiden!

 

Kommentera här: