Litium

I morgon har jag ätit litium  i 2 veckor och jag känner redan stor skillnad, sväningarna blir inte alls lika djupa som dom var innan.. Visst mår jag sämre vissa dagar, som i morse hade jag brutal ångest men det är väl något jag kanske måste lära mig att hantera.. Jag hade slutat hoppas på att medicinen skulle ta bort det mesta, eftersom jag trots allt lever som man "ska" göra..  Jag tränar regelbundet, äter bra, dricker inte alkohol, försöker hålla rutiner med mat och sömn! Jag brukar kalla mig själv för en högfungerande bipolär, för många av oss blir sjukskrivna och förtidspensionderade och jag har klarat av en till termin i skolan och jobbar samtidigt.. Så det är väl ett mer passande ord, dessutom är jag så jävla envis när jag väl bestämt mig för att klara något! :)


 
 
 
 

Kommentera här: