Ett snevridet system.

Jag har länge känt att ifall jag inte får vara kvar på kaptenen så vill jag inte jobba inom äldreomsorgen, det fick mig att börja tänka på den dagen jag blir fast anställd.. Det är ju den dumma regeln att jag måste jobba i först 8000 timmar och sedan när jag blir fast anställd har jag ingen rätt att välja vilket äldreboende jag vill.. Utan då erbjuder kommunen mig en fast anställning där det finns en.. Det innebär att det kan bli på vilket boende som helst, eller hemtjänsten.. Detta jävla snevridna system får mig att INTE vilja fortsätta jobba inom äldreomsorgen.. 
Dels för att det först och främst tar mig 8000 timmar innan jag blir fast anställd och för att jag inte har en enda chans i världen att få jobba på det boende jag vill..  Man kan ju ha tur och få där man vill, men chansen känns jävligt liten.

Detta är ett beslut jag måste ta snart, ifall jag ska fortsätta eller om jag ska läsa vidare.
Det är jävligt svårt, för jag älskar att jobba på kaptenen.. 


Kommentera här: