Jahapp!

Jag vet att människor kommer dömma mig för att jag är psykisk sjuk, har själv inte upplevt det först ikväll.. Dessutom av sjukvårdsupplysningen.. Jag ringer för att jag hade ont i huvud och käktes ca 30 minuter efter jag tagit min medicin och ville veta ifall medicinen hade tagits upp av kroppen eller om jag skulle ta en dos till eftersom ifall jag inte får min medicin så kommer jag inte somna inatt och jag kommer få abstinensbevär..   och när jag säger "jag äter seroquel för min bipolära sjukdom" så ändrar hon tonläge och då dumförklarar hon mig helt, och säger att man INTE kan få abstinens på grund av halveringtiden ( halveringstid är den tid det tar för kroppen att bryta ner medicinen och försvinna ur kroppen).. Hon säger även att jag äter en stark medicin, ungefär som att jag inte ens själv vet vad jag äter för medicin.. Det enda jag vill ha var ett svar ifall jag kunde ta en dubbeldos av min medicin ifall jag skulle få abstinens. Inget annat.
1 Jessie:

skriven

Muppar på rådgivningen.
Ska de inte vara utbildade sjuksköterskor och HUMANA?! Någon som jobbar med människor ska INTE ändra ton eller inställning till något oavsett vad det är som vårdas eller ges rådgivning angående.

Gud vad arg jag blir! Du skulle ha tagit namnet och anmält denna för ja, inte vet jag.. kränkning?

Svar: Ja jag undrade det jag med, ringde till mamma efter det här samtalet och var så jävla arg för hon verkligen fick det att låta som "Jaha, du är en sån".. Men på ett sätt är det lika bra att jag vänjer mig, för det lär knappast vara den sista som kommer vara på det sättet och vara dömande.
Renée

Kommentera här: